Fransk fastfood – en hyldest til ostebordet

‘Ostebordet skal fornyes. Vi skal væk fra det gamle koncept med overdrevne mængder vindruer, grønne peberfrugter, og masser af gul ost’ sagde projektlederen, da jeg fornylig blev kontaktet af Lactalis Danmark, som er en del af verdens største mejeriselskab. De ønskede at modernisere og nytænke det klassiske ostebord.

Ostebordet er velkendt for de fleste af os, men for at sikre dets fortsatte succes, er det nødvendigt at udfordre det lidt og finde på nye spændende kombinationsmuligheder. Jeg har været utrolig glad for at være en del af projektet, som indebar, at jeg i samarbejde med kunden og bureauet skulle udtænke ni moderne fortolkninger af ostebordet samt udvikle en række spændende, appetitlige småretter og andet tilbehør, som kunne ledsage ostebordene.

Alt dette er blevet til denne helt nye, flotte bog – som du kan få fingrene i helt gratis.


Overordnet vil jeg sige, at det moderne ostebord, som vi præsenterer det i bogen, er meget mere spændende, udfordrende og afvekslende end det ostebord, de fleste af os er stødt på tidligere. Det handler om kontraster, udseende, smag, duft og om oplevelser til alle sanser – samtidig med at det er hurtig og nem mad.

Bogen hedder ‘Fransk Fast Food’ og handler først og fremmest om ost, men også om gode madoplevelser og mere tid. Det gælder blot om, at kombinere de rigtige oste, charcuteri, drikkevarer og tilbehør. Og det kan du få god hjælp til i bogen. Derudover får du også et rigtig godt indblik i de forskellige ostetyper og en generel introduktion til de ni forskellige og meget inspirerende osteborde, så bl.a. går under navne som ‘Påskefristelser’, ‘Mest for damer’, og ‘Fransk for viderekomne’.

‘Fransk Fast Food’ udgives af det kendte, franske ostebrand Président, der er en del af Lactalis-koncernen. Bogen distribueres gratis med det nyeste nummer af magasinet LIV og i april udkommer den med Mad & Venner.
Hvis du har lyst til at kigge nærmere i bogen, så kan den downloades gratis, hvis du klikker HER

Print Friendly